#221

Marie Louisa Kirschnerová
(1852 – 1931)

Na břehu řeky - Jarní pouštění lodiček

Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
Kirschnerová Marie Louisa (1852-1931)
#221

Marie Louisa Kirschnerová
(1852 – 1931)

Na břehu řeky - Jarní pouštění lodiček

Paintings
Žádné limity
633 zobrazení
Vyvolávací cena: 130 000 Kč
29. 11. 2018 18:00

Popis

Na břehu řeky - Jarní pouštění lodiček, 90. léta 19. století, olej na plátně, rozměry malby 101 x 125 cm, signováno vpravo dole M. Kirschner, na rubu štítek s přípisem „Au bord du ruisseau Marie Kirschner", štítek Sächsischer Kunstverein zu Dresden číslo 83, štítek rámaře „Konrad Barth & comp. Vegolderwarren- Geschäft München", monumentální původní adjustace, malba v původním stavu.

O autorovi

Marie Louisa Kirschnerová byla česká malířka a sklářská výtvarnice, narozená 7. ledna 1852 v Praze. Její otec byl velkostatkář Karl Kirschner, a matka Anna Kirschnerová, rozená Polak.

Studovala umění u různých učitelů, včetně Josefa Navrátila a rodiny Piepenhagenů v Praze a Adolfa Liera v Mnichově. Později pokračovala ve studiu v Paříži u Julese Dupré a Alfreda Stevense. Od roku 1887 do roku 1914 žila sestra Aloisia a Marie v Berlíně, kde provozovaly prestižní salón, který byl místem setkávání spisovatelů, malířů a hudebníků. Během první světové války se vrátila natrvalo do Čech a usadila se na zámku v Košátkách.

Marie Kirschnerová byla členkou Sdružení umělkyň a příznivkyň umění v Berlíně a Amerického klubu dam v Praze. Patřila mezi její přátele spisovatelka Marie von Olfers, malířka Zdenka Braunerová a hraběnka Maximiliane von Oriola.

V umění se inspirovala francouzským uměním a barbizonskou školou. Kromě malby krajin, květin a zátiší se věnovala i textilním návrhům a užitkové keramice. V Berlíně navrhovala nábytek a interiéry pro bohaté klienty, včetně průmyslníků Rath, Siemens, Lipperheide a Stollwerck.

Její významnou spoluprací byla spolupráce se šumavskou sklárnou Loetz od roku 1897/1898. Stala se hlavní designérkou užitkového skla, přičemž vytvořila 277 moderních návrhů s geometrickými tvary a střízlivým dekorem, předjímajícími funkcionalismus a překonávajícími secesní styl. Její sklo bylo považováno za vrchol dobového designu. Po finančních problémech sklárny Loetz navrhovala také figurky zvířat pro hromadnou produkci.

Zemřela 20. června 1931 na zámku Košátky u Kropáčovy Vrutice.

Marie Louisa Kirschnerová a její sestra Aloisia zůstaly bezdětné a jsou pohřbeny na hřbitově Malvazinky v Praze. Jejich díla získala řadu ocenění na výstavách v Praze, St. Louis a Lutychu.

Mohlo by se Vám líbit

Prozkoumejte další položky z tohoto výběru, který zaručeně povzbudí vaše smysly a podnítí Vaši představivost.
Zobrazit celý výběr