Základní údaje
technika | Olej, měděný plech |
rozměr | 22,5 × 18 cm |
rok | 16. století |
Popis
Zvěstování Panně Marii | Paolo Farinati pocházel z Verony a pracoval hlavně ve Veroně, Mantově a Benátkách a mnoha menších městech. Ve svém stylu spojoval hlavně římské a benátské vlivy. Maria klečí nalevo od pódia s písmem, z jehož čtení je překvapena příchodem archanděla. Gabriel se jemně a elegantně otáčí k vyděšené Marii, aby jí řekl, že Duch svatý přijme Božího Syna. Výraz tváří je velmi intimní a dojemný. Místnost je pouze naznačena a je plná mraků, po kterých archanděl sestoupil z nebe. Styl malby jasně ukazuje vliv Tizianova pozdního, malířského stylu, který rozpouští formu. Tizianovo Zvěstovánív kostele San Salvador v Benátkách ho mohlo inspirovat dramatickým a zároveň mystickým stylem osvětlení. Podle Allesandra Delprioriho profil Marie vykazuje podobnost s profilem Madony v Klanění tří králů v Museo di Castelvecchio ve Veroně. Andělův postoj připomíná Farinatiovy kresby Amora v pařížském Louvru (Mars, Venuše, Eros a Anteros).